დიეტის გეგმის ყიდვის სახელმძღვანელო

დიეტა

როდესაც საქმე წონის დაკლებაზე მიდგება, რთულია იმის გარკვევა, თუ საიდან უნდა დაიწყო. რაიმე პროგრამაში ერთვებით თუ საკუთარ ძალებს ენდობით და თავად ცდილობთ? რაზე აპირებთ თავის დანებებას და რა არის ის ფაქტორი რაც თუნდაც საკუთარი თავისთვის მიცემულ პირობას გარღვევინებთ? ზოგჯერ თქვენი ყველა ოფციის აწონ-დაწონვა და ერთად თავმოყრა არის ის წერტილი საიდანაც შეძლებთ დაწყებას. მეტად ნუღარ გადაწყვეტთ თავის მართლებას!    

მომხმარებელთა კვლევებმა საკუთარ თავზე იტვირთა მთელი სირთულე და გულდასმით გამოკითხა 9,376 ადამიანი და შეაგროვა ინფორმაცია იმ დიეტების შესახებ, რაც მათ ოდესმე უცდიათ. საბოლოოდ კი ჩვენ გამოვარჩიეთ 13 ყველაზე პოპულარული დიეტა. უმრავლესობა მათგანი სრულებით უფასოა. თქვენ მხოლოდ ისეთი კომერციული დიეტისთვის შეიძლება მოგიწიოთ გადახდა, როგორიცაა “Weight Watchers” და “Jenny Craig” და ზოგჯერ მოგიწევთ სპეციალური საკვებისთვის გადახდაც. მაგრამ ამ DIY დიეტებისათვის, რაც კი დაგჭირდებათ მაქსიმუმ ინსტრუქციებია ვებსაიტიდან ან წიგნიდან, ან ზოგიერთ შემთხვევაში, აპლიკაციიდან.

ჩვენი აღმოჩენები

უბრალოდ რეალისტი უნდა იყოთ. თქვენი საკკუთარი მოლოდინები ძალიან დიდ როლს თამაშობს იმაში თუ რამდენად კმაყოფილი იქნებით ნებისმიერი დიეტის შედეგით, რომელსაც კი ცდით. მოდით თვალი გავუსწოროთ: უმრავლესობა ადამიანებისას არ აქვს „უდიდესი ლუზერის“ სტილის შედეგები. ჩვენს კვლევაში, მკითხველთა მხოლოდ 14 პროცენტია, რომელთაც თავიანთი დიეტის დასასრულს საკუთარი წონის სამიზნესთან 5 ფუნტით ახლოს იყო. მაგრამ თავი იმ ფაქტით დავიმშვიდოთ რომ იმდენად მცირე წონის დაკლებაც კი როგორიც თქვენი საწყისი წონის 5-დან 10%-მდეა, შეიძლება გახდეს ხილვადი სხვაობა თქვენი ჯანმრთელობისა და კეთილდღეობისათვის. თუკი თქვენ გაქვთ რეალისტური მიზნები, სავარაუდოა რომ ბევრად უკეთ იგრძნობთ თავს იმ დაკარგულ წონასთან ერთად. და არ უნდა დანებდეთ, თუკი არ მოგეწონებათ პირველივე დიეტა რომელსაც ცდით. სულ მცირე, ზოგიერთმა მკითხველმა მიაღწია წარმატებას ყველა ამ დიეტებზე.

მეტი ინფორმაციისათვის, მათ შორის ცხრილისათვის, რომელიც აჩვენებს თუ რამდენი დაიკლეს ჩვენმა მკითხველებმა, იხილეთ ჩვენი სტატია
დაიკელით თქვენებურად.

 

ღირებული რჩევები

ქვემოთ იხილავთ ჩვენს რეიტინგებში მოცემული 13 დიეტის მოკლე აღწერილობას. თითოეულ შემთხვევაში, ჩვენ აღვწერთ იმას, თუ ვისთვის ექნება ამ დიეტას საუკეთესო შედეგი, ჩვენი ანალიზების და მისი მუშაობის მექანიზმის აღწერილობის საფუძველზე.

 

ატკინსის დიეტა

საუკეთესოა: იმ ხალხისთვის, რომლებიც დიდი სიამოვნებით დაიცავენ ისეთ დიეტას, რომელიც არ აუკრძალავს მიიღონ ბეკონი, სტეიკი და სრულად ცხიმიანი მაიონეზი თავიანთი დიეტის მანძილზე. როგორ მუშაობს ეს. თავდაპირველად დიეტური ნახშირწყლების მიღების გამორიცხვით, ჩვენი სხეულები იძულებული ხდება სანაცვლოდ დაწვან ცხიმი. როგორც წონის კლება პროგრესირდება, უფრო მეტი დიეტური ნახშირწყლის მიღება იქნება ნებადართული. თქვენ მიირთმევთ ისეთ საკვებს, როგორიცაა ხორცი და ზღვის პროდუქტი, ცხიმები და ზეთები, ზოგიერთი სახამებლის არაშემცველი ბოსტნეული და ცხიმიანი რძის პროდუქტი, მაგრამ არა ხილი ან ნებისმიერი რამ რაც შეიცავს შაქარს. ისწავლეთ თუ როგორ დაიცვათ იგი atkins.com-იდან ან შეიძინეთ სახელმძღვანელო “The New Atkins for a New You,” Eric C. Westman, M.D., Stephen D. Phinney, M.D., და Jeff S. Volek, Ph.D. ავტორობით (Touchstone, 2010).

დიაბეტური ინდექსის დიეტა

საუკეთესოა ისეთი ადამიანებისთვის, რომლებიც ვერ ახერხებენ კვების რაციონიდან ყველანაირი ნახშირწყლის ამოღებას მაგრამ მზად არიან თავი შეიკავონ ზოგიერთი მათგანის მიღებიდან. როგორ მუშაობს. დიაბეტური ინდექსი (Glycemic Index (GI)) აჩვენებს იმას, თუ რამდენად სწრაფად შეუძლია თქვენს სისხლში შაქრის შემცველობას მოიმატოს, მას შემდეგ რაც თქვენ ნახშირწყლის შემცველობის პროდუქტი მიიღეთ. რაც უფრო მცირეა ეს ნიშნული, მით უკეთესია. კარტოფილი და რაფინირებული მარცვლები გამოირჩევიან უფრო მაღალი GI-თი. მთლიანი მარცვლები, ლობიო და უმრავლესობა ხილისა და ბოსტნეულისა კი ამ ინდექსის დაბალ დონეს ატარებენ.

ჯენი ქრეგი

საუკეთესოა იმ მოდიეტეთათვის, რომელთაც არ უყვართ მზარეულობა და ასევე ურთულდებათ პორციების კონტროლი. როგორ მუშაობს. თქვენ მიირთმევთ ჟენის ბრენდირებულ კერძებსა და სნექებს, გარდა ამისა, ყიდულობთ თქვენს საკუთარ პროდუქტს და იღებთ პერსონალურ რჩევებს მისაღებ ოფისში ან ტელეფონის საშუალებით. იხილეთ მეტი jennycraig.com მისამართზე.

დაბალ ნახშირწყლოვანი დიეტა (განსხვავებული ატკინსისაგან)

საუკეთესოა: ისეთი ადამიანებისათვის, რომელთაც არ უნდათ ატკინსის დიეტის დაცვა, თუმცა ფიქრობენ რომ ისინი უკეთ გაუმკლავდებიან უფრო მცირე ნახშირწყლებს. როგორ მუშაობს. ჩვენ ნამდვილად არ ვიცით რას მიირთმევდნენ მოდიეტეები, გარდა იმისა რომ ეს დაზუსტებით იყო ნახშირწყლებით ღარიბი საკვები, როგორიცაა ბრინჯი და პასტა და არ ყოფილა ატკინსის დიეტა.

Medifast

საუკეთესოა მათთვის: ვისაც სურს ბევრი კილოგრამის სწრაფად დაკლება. როგორ მუშაობს. უმრავლესობა მოდიეტეებისა იწყებს დაბალ 800-დან 1000-მდე დღიური კალორიით, მიირთმევენ ხუთ დაბალი ცხიმის შემცველ, დაბალი კალიუმის წინასწარ მომზადებულ საკვებს, პლუს ერთი „გამხდარი და მწვანე“ საკვებს (5-დან 7 უნციამდე დაბალკალორიულ ცილას და ცოტა ბოსტნეულს). თქვენ ასევე შეგიძლიათ აარჩიოთ თქვენი შეხედულებით სნექები. მეტი ინფორმაციისათვის ეწვიეთ: medifast1.com-ს.

ხმელთაშუაზღვური დიეტა

საუკეთესოა მათთვის: ვისაც უყვარს ხმელთაშუაზღვის სამზარეულო. როგორ მუშაობს. თქვენ მიირთმევთ ისევე, როგორც ბერძენი, იტალიელი ან ესპანელი გლეხი: ბევრ ბოსტნეულს, ხილს, თხილს, პარკოსნებს და თევზს; მცირე ულუფა ხორცსა და ზეთისხილის ზეთს იყენებთ უხვად. დიეტაში არ შედის ბევრი რძის პროდუქტი, გარდა იოგურთისა და ცოტაოდენი ყველისა, და ძალიან მცირე ტკბილეული. თქვენ შეგიძლიათ მიიღოთ ინფორმაცია ონლაინ (oldwayspt.org დასაწყისისთვის კარგი ადგილიადა არაერთი წიგნიდანაც.

ჩემი ფიტნესმეგობარი

საუკეთესოა: მათთვის, ვისაც იოლი გზის პოვნა უნდა საიმისოდ რომ შეინარჩუნონ რძის პროდუუქტები რაციონში, რაც კალორიების ძალიან დიდ წილს მოიცავს. როგორ მუშაობს. ეს არის კალორიისა და ვარჯიშის “tracker” რომელიც ხელმისაწვდომია როგორც უფასო სმარტფონის აპლიკაცია შემდეგ ელექტრონულ მისამართზე: myfitnesspal.com. ეს ორი მოწყობილობა ერთმანეთთან სინქრონირდება და აპლიკაცია უფასოა Android, Apple, BlackBerry, და Windows ტელეფონებისათის (დაძებნეთ აპლიკაცია მარკეტებში სახელით „My Fitness Pal”). თქვენ მასში შეგყავთ რა მიირთვით და როდის ივარჯიშეთ; რაც მეტს იმოძრავებთ მით მეტ კალორიის წვას მიიღებთ!

ნუტრისისტემა

საუკეთესოა: არამზარეულებისათვის, რომელთაც უნდათ რაც შეიძლება ცოტა თანხა დახარჯონ შეფუთულ საკვებში. როგორ  მუშაობს. ყველაფერი დამოკიდებულია პორციების კონტროლზე. თქვენ მიირთმევთ ბრენდირებულ ძირითად კერძებსა და დესერტებს, და დაბალი შაქრის შემცველ სასუსნავებსა და სნექებს, რომელიც შეგიძლიათ შეიძინოთ სპეციალურ ინსტრუქციაში მოცემული ჩამონათვალის მიხედვით. შეიტყვეთ უფრო მეტი და შეუკვეთეთ nutrisystem.com-ზე.

პალეო დიეტა

საუკეთესოა: კარნივორებისათის (ხორცისმჭამელთათვის) რომელთათვისაც დესერტის შემცირება არაა პრობლემატური. როგორ მუშაობს. იდეა ისაა, რომ ჩვენ გენეტიკურად პროგრამირებული ვართ, მივირთვათ ისე, როგორც ჩვენი გამოქვაბულში მცხოვრები წინაპრები იყვნენ შეჩვეულნი, ასე რომ ჩვენ მათ დიეტას უნდა მივყვეთ. ეს კინიშნავს ბევრი ხორცისა და ზღვის პროდუქტების, ახალი ხილის, კენკროვნებისა და სახამებლის შემცველობის არმქონე ბოსტნეულის მიღებას, თუმცა არა რძის პროდუქტები, ცომეული, პარკოსნები და დამუშავებული საკვები ან რაფინირებული შაქარი. მეტი ინფორმაციის მისაღებად ეწვიეთ  thepaleodiet.com-ს ან შეიძინეთ “The Paleo Diet,” Loren Cordain, Ph.D.-ს ავტორობით (Wiley, 2010).

სწრაფი გახდომა

საუკეთესოა: ადამიანებისთვის ვისაც ნამდვილად, ნამდვილად, ნამდვილად ეჯავრება მზარეულობა ან ვისაც გადარბენაზე უწევს რომ მიირთვან ხოლმე. როგორ მუშაობს. ტექნიკურად ის საკვების ჩასანაცვლებელი დიეტის გეგმაა სნექებით, შეიქებით, ბარებით და ზოგი ჩვეულებრივი საკვებით. მაგრამ ჩვენი მოდიეტეები იყენებდნენ ნაწილობრივ პროგრამის და ნაწილობრივ საკუთარ საკვებს. თქვენ შეგიძლიათ იყიდოთ ეს პროდუქტები სუპერმარკეტებში, აფთიაქებში, მასობრივ საცალო მოვაჭრეებში ან შეუკვეთოთ ონლაინ.

სამხრეთის სანაპიროს დიეტა

საუკეთესოა მათთვის: ვინც კარგი კულინარია და მართლაც ბევრი საჭმლის კეთება მოგიწევთ, თუ ამ გეგმას აირჩევთ. როგორ მუშაობს. ადრეულ ფაზაში თქვენ ძირითადად ცილას იღებთ, როგორიცაა ზღვის პროდუქტი, კვერცხი, დაბალი ცხიმის შემცველი რძის პროდუქტი, თხილი და მაღალი ბოჭკოს შემცველი ბოსტნეული; მოგვიანებით ამატებთ ჯანსაღ ნახშირწყლებს (მთლიან მარცვლებს, ხილს და ღვინოს!). მიიღეთ მეტი ინფორმაცია southbeachdiet.com-ზე ან “The South Beach Diet,” სახელმძღვანელოში Arthur Agatston, M.D.-ის ავტორობით (St. Martin’s Griffin, 2005).

კოპწია ადამიანები

საუკეთესოა მათთვის: ვისაც მოსწონს მობილური აპლიკაციები და ასევე მისდევენ სახელმძღვანელოებს. როგორ მუშაობს. თქვენ თვალყურს ადევნებთ თქვენს ვარჯიშსა და კვების რუტინას აპლიკაციით სახელწოდებით SparkPeople (უფასოა Android, Apple, და BlackBerry-სთვისდა sparkpeople.com-ზე. ეს ორი ურთიერთმონაცვლეობით მუშაობს. თუკი გსურთ მიიღოთ შემოთავაზებული მენიუები და რეცეპტები, შეგიძლიათ ასევე დაწვრილებით გაეცნოთ ოფციებს ყოველი კერძისათვის (სნექებისთვისაც).

წონის მაკონტროლებლები

საუკეთესოა: მათთვის ვინც აფასებს დახმარებას. როგორ მუშაობს. თქვენ უნდა სცადოთ თქვენ PointPlus კვოტაში ჩაჯდეთ, რაც გახლავთ დაპატენტებული ფორმულა, რომელშიც გაწერილია საკვების ცილები, ნახშირწყლები, ცხიმები და ბოჭკო. ახალი ხილი და ბოსტნეული ითვლება ნულ ქულად. თქვენ იღებთ ქცევით დახმარებას კვირეულ შეხვედრებზე ან ეხმარებით ონლაინ იარაღებით.